Ποδήλατο στην Σαντορίνη; - Cycling Santorini? by Konstantinos Davarinos

Off-road ηλεκτρικό ποδήλατο από τη Bultaco!



Διαθέτει ηλεκτρική υποβοήθηση με αξιοθαύμαστη ροπή
Τον περασμένο Μάιο η Bultaco παρουσίασε την ηλεκτρική της επιστροφή στην παραγωγή, με τα δύο πρώτα της μοντέλα, Rapitan και Rapitan Sport.

Αντλώντας έμπνευση από το ένδοξο παρελθόν της, βαφτίζει το νέο της και τρίτο κατά σειρά μοντέλο Brinco ως φόρο τιμής στο ομώνυμο δίχρονο 75 κ.εκ. μοτοσυκλετάκι που παρήγαγε τη δεκαετία του 70.

Το νέο Brinco στην ουσία είναι ένα ποδήλατο για εκτός δρόμου οδήγηση, με ηλεκτρική υποβοήθηση. Χτισμένο πάνω σε ένα αλουμινένιο πλαίσιο, κινείται με πετάλια σε συνδυασμό με ένα ηλεκτρικό μοτέρ που βρίσκεται στο κέντρο του πίσω τροχού.

Ο κινητήρας αυτός διαθέτει τρεις επιλογές λειτουργίας, Sport, Urban και Eco, με ονομαστική ισχύ 2 kW (2.7 ίπποι) και μέγιστη ισχύ 3 kW (4 ίπποι). Η δύναμή του κινητήρα περνάει στον πίσω τροχό μέσω ενός ποδηλατικού σασμάν 9 ταχυτήτων. Η ροπή του είναι αξιοθαύμαστη, καθώς μετρά ούτε λίγο-ούτε πολύ... 6.1 kgm(!), όσα περιμένει κανείς από μια μοτοσυκλέτα 600-650 κ.εκ.

Η γεωμετρία του ποδηλάτου!



Οι αρθρογράφοι του cyclingabout.com, έχοντας λάβει πολλά αιτήματα για θέματα που αφορούν τη γεωμετρία των σκελετών, αποφάσισαν να εκδώσουν το ακόλουθο άρθρο, για να συζητηθούν οι λόγοι που το κάθε ποδήλατο έχει τη γεωμετρία του. 

Αυτές οι πληροφορίες μπορούν να σας βοηθήσουν να καταλάβετε πώς θα αισθανθείτε σε ένα ποδήλατο που δεν έχετε τη δυνατότητα να δοκιμάσετε και θα σας βοηθήσουν να προσδιορίσετε ποιος τύπος γεωμετρίας είναι ο καλύτερος για τη χρήση που σκοπεύετε να κάνετε. Σίγουρα θα σας βοηθήσει αν θέλετε να φτιάξετε έναν μοναδικό σκελετό (λίγο προχωρημένο για την Ελλάδα, αλλά αρκετά συνηθισμένο στο εξωτερικό!).



Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η γεωμετρία του ποδηλάτου είναι διαφορετική για διαφορετικού μεγέθους ποδήλατα. Επίσης, η γεωμετρία των τουριστικών ποδηλάτων είναι πολύ σημαντική, ειδικά αν διαθέτετε εμπρός τσάντες, κι αυτό συμβαίνει επειδή αυτά τα ποδήλατα είναι προσανατολισμένα στο να μεταφέρουν βάρος εμπρός.

Θα κάνουμε μια σύγκριση της γεωμετρίας των ποδηλάτων δρόμου με αυτά του βουνού, ας την πούμε «Touring vs Δρόμου / Cyclocross», η οποία θα σας δώσει καλύτερη οπτική και κατανόηση σχετικά με το θέμα. Καθώς το μέγεθος του σκελετού επηρεάζει την γεωμετρία, θα αρκεστούμε σε συγκρίσεις ποδηλάτων με 57 εκατοστά οριζόντιο σωλήνα.

Κατανοώντας το στρίψιμο
Το μπροστινό μέρος του ποδηλάτου είναι λίγο περίπλοκο, αλλά θα προσπαθήσουμε να το εξηγήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Υπάρχουν τρεις μετρήσεις που μάς ενδιαφέρουν: η γωνία σωλήνα του κούτελου (head tube angle), το ίχνος (trail) του πιρουνιού και η μετατόπιση (rake ή offset) του κέντρου του τροχού από τον άξονα του κούτελου.