Ποιό είναι το σωστό ύψος της σέλας;


Κείμενο : Γιάννης Ψαρέλης. Ενα από τα ζητήματα που βασανίζει τους ποδηλάτες και φυσικά τους τριαθλητές είναι το ύψος που πρέπει να τοποθετήσουν την σέλα τους. Εχοντας την τύχη να  έχουμε συνεργάτη του περιοδικού τον φυσιοθεραπευτή τον κ. Κουράκο έχουμε αφιερώσει “άπειρες” συζητήσεις για το θέμα. Χωρίς να μπαίνουμε σε πολύ εδικά ζητήματα θεωρώ ότι είναι χρήσιμο να σας παραθέσω τα βασικά θέματα, στα οποία φαίνεται ότι υπάρχει παρερμηνεία από πολλούς ανθρώπους του χώρου.
Ακούμε κατά καιρούς να μας προτείνουν διάφοροι μεθόδους για να τοποθετήσουμε σωστά την σέλα μας. Μία ευρέως συνταγή που κυκλοφορεί είναι διαμέσου αριθμητικής φόρμουλας που λαμβάνει υπόψιν το μήκος του καβάλου. Αυτό μπορεί να μας δώσει μόνο μία προσεγγιστική οδηγία και πολλές φορές απέχει τραγικά πολύ από αυτό που είναι βέλτιστο. Γιατί ; Αγνοεί πολλές παραμέτρους όπως το πάχος στα σχαράκια, τον τύπο του πεταλιού, την μορφή της σέλας και κυρίως την γωνία στην οποία καθόμαστε (γωνία κάθετου σωλήνα- seat angle) και φυσικά τον τρόπο που πεταλάρουμε κ.λπ.

Μία πιο σύγχρονη και συνάμα πιο σοβαρή προσέγγιση είναι διαμέσου της μέτρησης της γωνίας κάμψης του ποδιού μετρώντας την στο γόνατο στην πιο κάτω θέση. Μετράμε την γωνία κάμψης. Δηλαδή οταν είναι πλήρες τεντωμένο το γόνατο η γωνία είναι μηδέν (0). Αυτό το έχουμε ως ορισμό για να μπορούμε νε συνεννοηθούμε. Μία συνηθισμένη λύση είναι να έχουμε αυτή την γωνία στις 25 μοίρες. Ας δούμε τί γίνεται όταν αυτή η γωνία μικραίνει (ανεβάζουμε την σέλα) και όταν μεγαλώνει (χαμηλώνουμε την σέλα).
Οσο πιο ψηλά η σέλα (γωνία μεταξύ 15-20 μοίρες) η ισχύς και η αεροβική οικονομία αυξάνεται. Εάν υπάρχει τραυματισμός στο εμπρός μέρος της επιγονατίδας τότε αυτή η υψηλή  σε ύψος εναλλακτική λύση ενδείκνυται.
Οσο χαμηλώνει η σέλα έχουμε καλύτερο χειρισμό του ποδηλάτου. Επίσης όταν υπάρχει τραυματισμός στον Αχίλλειο τένοντα, στη γάμπα ή στο πίσω μέρος από το γόνατο τότε πρέπει να προτιμήσουμε θέση πιο χαμηλά, δηλαδή μεταξύ 25 με 35 μοίρες.
Επειδή το ζητούμενο είναι να βγάλουμε υψηλή ισχύ ιδίως σε ένα αγώνα τριάθλου που δεν επιτρέπεται το drafting σε αυτή την περίπτωση χρειάζεται να αυξήσουμε την ευλυγισία μας κάνοντας τακτικά διατάσεις και μασάζ και να μπορέσουμε να καθίσουμε ψηλά. Όμως οποιαδήποτε αλλαγή χρειάζεται να γίνεται σταδιακά – γιατί αλλιώς θα επέλθει τραυματισμός- και πάντοτε με την επίβλεψη ενός ειδικού (βέβαια στην Ελλάδα δεν υπάρχουν και πολλοί).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ετικέτες

Διάφορα Ποδηλασία Santorini Τεχνολογία Ταξίδια AUSTRALIA Πάρος EUROPE Υγεία Ηλεκτρικό Ποδήλατο Ποδηλατικός Τουρισμός BIKE FESTIVAL Ελλάδα Κατασκευές ποδηλάτων Κοινόχρηστα ποδήλατα Οδήγηση Οικολογία Ποδηλατάδα Συμβουλές 1ο Athens Criterium 23 Γύρος Αθήνας Africa Bikehotels COCO MAT Dervla Murphy Electric Bike Elekronio European Commission Eurovelo From Japan to England GeoOrbital Greece Greece - Australia ITALIA KOSMOS News Penny Marathon Pinarello Bike Railbiking Ski Bike The Cyclist association of Santorini Thira Thirasia Training in Greece WWF Zagori Αγώνες Ανθρώπινες Ιστορίες Αστυνομικοί ποδηλάτες Ασφάλεια Ασφάλεια ποδηλάτη! Βολικάκης ΓΥΡΟΣ ΓΑΛΙΑΣ Γύρος Γαλλίας Διακοπές με ποδήλατο! Διατροφή ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΠΟΔΗΛΑΤΟΥ Ειδήσεις Ελληνικό ποδήλατο! Επίσκεψη ποδητατών στην Σαντορίνη Εφαρμογές Ινδία-Σουηδία!! Ιστορία Κάψε Θερμίδες! Κατασκευή ποδηλάτου Νέος Νόμος Νορβηγία! Ο ΓΥΡΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ Ο Γύρος του κόσμου Οικογένεια ΠΑΡΑΞΕΝΑ Παρουσίαση Ποδήλατο Ποδηλατόδρομοι. Πολιτισμός Προστιμα! ΡΟΔΟΣ Ρεκόρ ποδηλάτου Σέλα! Σίκινος Σουμελά Σπαστό Ηλεκτρικό Ποδήλατο Στέλιος Βάσκος Σχεδιασμός ποδηλατόδρομου Σύρος ΤΡΕΝΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΒΟΛΤΑ Ταξίδι με ποδήλατο Το ποδήλατο του πρωθυπουργού Το ποδηλατο στο εξωτερικό Τουρισμός στην Ελλάδα Φλόγα Χρήστος Βολικάκης Ψυχολογία
Όποιος νομίζει ότι μπορεί να βοηθήσει την προσπάθεια, είτε με σχετικό υλικό, είτε με οτιδήποτε άλλο, μην διστάσει να επικοινωνήσει μαζί μαςcyclingsantorini@yahoo.gr