ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΜΑΝΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΑΚΗΣ Τα ΝΕΑ
«Πάρτε χώρο από το αυτοκίνητο και δώστε τον στο ποδήλατο». Αυτό ήταν το μήνυμα που έστειλαν στους αρμόδιους της Πολιτείας ειδικοί από την Ολλανδία και την Ελλάδα τονίζοντας ότι η Αθήνα μπορεί εύκολα να αποκτήσει ποδηλατόδρομους και να γίνει μία πόλη πιο φιλική στους ποδηλάτες και τους πεζούς.
Οι προτάσεις τους για μία διαφορετική Πρωτεύουσα παρουσιάστηκαν στη
διαβούλευση για το ποδήλατο που διοργάνωσε ο δήμος Αθηναίων στο πλαίσιο των
εκδηλώσεών του "Ζήσε την Αθήνα χωρίς αυτοκίνητο".
Ο Ολλανδός μηχανικός και σύμβουλος στον φορέα «Dutch Cycling Embassy» Ντιν Βαν Βέιν - κι όμως υπάρχει τέτοιος φορέας στην χώρα της Τουλίπας για την προώθηση του ποδηλάτου με τη συνεργασία δημοσίου και ιδιωτικών εταιρειών - παρουσίασε το παράδειγμα της Oλλανδίας αλλά και τις πρακτικές που μπορούν να υιοθετηθούν από την Αθήνα.
Ο μηχανικός έκανε μία βόλτα στο κέντρο της Αθήνας. Σε μεγάλες λεωφόρους που βρίσκονται όμως μέσα στην πόλη - έδωσε το παράδειγμα της Πατησίων - «δεν χρειάζονται τόσο φαρδιές λωρίδες για τα αυτοκίνητα.
Ναι, υπάρχει και η λεωφορειολωρίδα. Αλλά αφαιρώντας λίγο χώρο από τις λωρίδες των αυτοκινήτων μπορούμε να προσθέσουμε μία ποδηλατολωρίδα δίπλα σ' αυτή των λεωφορείων.
Αν μάλιστα βάψουμε με διαφορετικό χρώμα τη λεωφορειολωρίδα από την ποδηλατολωρίδα θα είναι εμφανές ποιος χρησιμοποιεί τι. Υπάρχει λοιπόν χώρος και λύσεις για να κινηθούν τα ποδήλατα ακόμη και σ' αυτές τις μεγάλες λεωφόρους».
Ακόμη και σε μικρότερους δρόμους διπλής κατεύθυνσης μπορούν να γίνουν ποδηλατόδρομοι είπε, όπως στην Ερμού από το Μοναστηράκι έως το Θησείο.
«Απλώς χρειάζεται να πάρουμε χώρο από το πλάι του δρόμου και να φτιάξουμε μία ποδηλατολωρίδα βάφοντάς την». Τόνισε δε πως στην Πρωτεύουσα είδε δύο διαφορετικούς κανόνες να ισχύουν: την Αθήνα των πεζοδρόμων, κάτω απ' την Ακρόπολη, και των μεγάλων λεωφόρων. Συνεπώς, λέει, το θέμα είναι ποιο μοντέλο θα ακολουθηθεί.
Ο Ολλανδός μηχανικός και σύμβουλος στον φορέα «Dutch Cycling Embassy» Ντιν Βαν Βέιν - κι όμως υπάρχει τέτοιος φορέας στην χώρα της Τουλίπας για την προώθηση του ποδηλάτου με τη συνεργασία δημοσίου και ιδιωτικών εταιρειών - παρουσίασε το παράδειγμα της Oλλανδίας αλλά και τις πρακτικές που μπορούν να υιοθετηθούν από την Αθήνα.
Ο μηχανικός έκανε μία βόλτα στο κέντρο της Αθήνας. Σε μεγάλες λεωφόρους που βρίσκονται όμως μέσα στην πόλη - έδωσε το παράδειγμα της Πατησίων - «δεν χρειάζονται τόσο φαρδιές λωρίδες για τα αυτοκίνητα.
Ναι, υπάρχει και η λεωφορειολωρίδα. Αλλά αφαιρώντας λίγο χώρο από τις λωρίδες των αυτοκινήτων μπορούμε να προσθέσουμε μία ποδηλατολωρίδα δίπλα σ' αυτή των λεωφορείων.
Αν μάλιστα βάψουμε με διαφορετικό χρώμα τη λεωφορειολωρίδα από την ποδηλατολωρίδα θα είναι εμφανές ποιος χρησιμοποιεί τι. Υπάρχει λοιπόν χώρος και λύσεις για να κινηθούν τα ποδήλατα ακόμη και σ' αυτές τις μεγάλες λεωφόρους».
Ακόμη και σε μικρότερους δρόμους διπλής κατεύθυνσης μπορούν να γίνουν ποδηλατόδρομοι είπε, όπως στην Ερμού από το Μοναστηράκι έως το Θησείο.
«Απλώς χρειάζεται να πάρουμε χώρο από το πλάι του δρόμου και να φτιάξουμε μία ποδηλατολωρίδα βάφοντάς την». Τόνισε δε πως στην Πρωτεύουσα είδε δύο διαφορετικούς κανόνες να ισχύουν: την Αθήνα των πεζοδρόμων, κάτω απ' την Ακρόπολη, και των μεγάλων λεωφόρων. Συνεπώς, λέει, το θέμα είναι ποιο μοντέλο θα ακολουθηθεί.
Μήπως είναι καιρός να σκεφτούμε σοβαρά και στην Σαντορίνη το
θέμα των ποδηλατοδρόμων; Κατά την γνώμη μας θα μπορούσε να γίνει ποδηλατόδρομος
στους παρακάτω δρόμους:
1)Από το Καμάρι έως τον Μονόλιθο.
2)Από την Περίσσα στο λιμανάκι τον ψαράδων
3)Στο νέο δρόμο Αεροδρομίου Οίας.
4)Στην διαμόρφωση ενός μονοπατιού σε ποδηλατόδρομο από τα τόσα
πολλά που υπάρχουν στο νησί και παραμένουν αναξιοποίητα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου