Ο ακριβής αριθμός των ποδηλάτων δεν έχει ακόμη προσδιοριστεί. Το υπουργείο περιμένει και τις προσφορές εταιρειών ή τραπεζών (όπως συμβαίνει στο Λονδίνο): είτε, δηλαδή, να αγοράσουν οι ίδιες τα ποδήλατα και να τα προσφέρουν ως χορηγοί στο κράτος είτε να χορηγήσουν τα χρήματα για να αποκτηθούν από την πολιτεία με διεθνή διαγωνισμό. Συνολικά για τις ανάγκες του προγράμματος «Αθληση και φυσική αγωγή στην πόλη» υπολογίζεται ότι θα απαιτηθούν σε βάθος χρόνου περί τα 6.500 ποδήλατα.
Σε πρώτη φάση αναμένεται να αγοραστούν και να εγκατασταθούν ποδήλατα στο Πεδίον του Αρεως (απαιτούνται περί τα 200), στο Αττικόν Αλσος (απαιτούνται ποδήλατα βουνού), στο Αλσος Βεΐκου και στου Γουδή (όπου θα υπάρχει και ο μεγαλύτερος αριθμός ποδηλάτων πόλης). Το πρόγραμμα για τα ποδήλατα στην πόλη παρουσιάστηκε ήδη χθες στην αρμόδια επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ενωσης από τον υφυπουργό κ. Αηδόνη.
Τα ποδήλατα θα διατίθενται στους πολίτες με το σύστημα της μαγνητικής κάρτας. Οσοι ενδιαφέρονται να κάνουν βόλτες με αυτά θα πρέπει να προμηθευτούν ειδικές κάρτες με τις οποίες θα μπορούν να ξεκλειδώνουν τα ποδήλατα από τους σταθμούς που θα δημιουργηθούν στα πάρκα και στα άλση. Θα μπορεί κανείς να ποδηλατεί όση ώρα θέλει και εν συνεχεία να αφήνει το ποδήλατο σε όποιον άλλον σταθμό επιθυμεί. Τα κρατικά ποδήλατα σε λίγα χρόνια, όταν δηλαδή υπάρξουν ποδηλατόδρομοι και σταθμοί παραλαβήςπαράδοσής τους, θα «βγουν» στους δρόμους της πόλης για τις μετακινήσεις των πολιτών.
Κατά τους επιστημονικούς συνεργάτες του υπουργείου Υγείας, το ποδήλατο αποτελεί ένα καλό και οικονομικό εργαλείο για τη μετακίνηση των πολιτών αλλά και για άσκηση. Δεν αντιμετωπίζει προβλήματα κυκλοφοριακής συμφόρησης, απαιτεί μηδαμινό χώρο στάθμευσης, έχει τη δυνατότητα να μετακινείται και εκτός δικτύου, ενώ δεν ρυπαίνει το περιβάλλον. Το υπουργείο Υγείας πρόκειται να έρθει σε συνεννόηση με τις νέες δημοτικές αρχές ώστε να δημιουργηθούν δίκτυα λωρίδων κυκλοφορίας και θέσεις στάθμευσης για τα ποδήλατα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου