Εναν ιδιαίτερο όρο περιλαµβάνουν τα συµβόλαια αγοράς ακινήτων που καλούνται να υπογράψουν όσοι επιθυµούν να µείνουν στον οικισµό Νορντµανγκάσε, λίγα χιλιόµετρα από το κέντρο της Βιέννης: οι υποψήφιοι αγοραστές δηλώνουν ότι δεν έχουν αυτοκίνητο και πως για τις µετακινήσεις τους θα χρησιµοποιούν µόνο ποδήλατο ή συγκοινωνία.
Αυτός ο οικισµός των 600 οικογενειών στην αυστριακή πρωτεύουσα δεν είναι ο µόνος που έχει εξορίσει τα αυτοκίνητα από την καθηµερινότητα των κατοίκων του. Σε όλο και περισσότερες πόλεις της Ευρώπης δηµιουργούνται «car free νησίδες», οι κάτοικοι των οποίων απολαµβάνουν µια σειρά από οφέλη: αναπνέουν πολύ λιγότερο καυσαέριο, οι θόρυβοι από µηχανές και µαρσαρίσµατα είναι ανύπαρκτοι, η οδική ασφάλεια δεδοµένη. Το ενδιαφέρον των Βιεννέζων για µια τέτοια καθηµερινότητα οδηγεί στη δηµιουργία ενός αντιγράφου: στο Bike City, όπως θα ονοµαστεί, έχουν «κλείσει» διαµερίσµατα ήδη 3.400 οικογένειες.
Στο Αµστερνταµ
Τη δική του συνοικία χωρίς αυτοκίνητα έχει και το Αµστερνταµ. Το GWLTerrein δηµιουργήθηκε τη δεκαετία του 1990 σε µια έκταση 6 εκταρίων. Εκεί κατοικούν περίπου χίλιοι άνθρωποι και τα κτίρια χωρίζονται κυρίως από ποδηλατοδρόµους. Οι κάτοικοι έχουν στη διάθεσή τους µια υπηρεσία car sharing, την οποία όµως χρησιµοποιεί µόνο το 10% από αυτούς – οι υπόλοιποι προτιµούν το ποδήλατο ή το τραµ. Εξίσου χαµηλά είναι τα ποσοστά των κατοίκων που µοιράζονται ένα αυτοκίνητο για τις µετακινήσεις τους στο Slateford Green του Εδιµβούργου. Στα 251 διαµερίσµατα αυτής της σκωτσέζικης γειτονιάς δεν υπάρχει ούτε µια θέση πάρκινγκ.
Ηλεκτρικά σκούτερ
Στο Λονδίνο, η car free συνοικία ονοµάζεται BedZed. Σε αυτή την περιοχή, η οποία είναι ενεργειακά αυτόνοµη και έχει µηδενικό αποτύπωµα άνθρακα, οι κάτοικοι ενθαρρύνονται να κάνουν τα ψώνια τους µέσω του ∆ιαδικτύου, ενώ έχουν στη διάθεσή τους έναν στόλο από ηλεκτρικά σκούτερ. Ο χάρτης των περιοχών που έχουν εξορίσει το αυτοκίνητο από τους δρόµους τους συµπληρώνεται µε το Vauban, το οποίο βρίσκεται τρία χιλιόµετρα έξω από το Φράιµπουργκ της Γερµανίας και το Augustenborg στο Μάλµο της Σουηδίας. Το 65% των κατοίκων του χρησιµοποιεί ποδήλατο για τη µετακίνησή του από το σπίτι του στη δουλειά του.
http://mmmathinon.blogspot.com
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Ετικέτες
Διάφορα
Ποδηλασία
Santorini
Τεχνολογία
Ταξίδια
AUSTRALIA
Πάρος
EUROPE
Υγεία
Ηλεκτρικό Ποδήλατο
Ποδηλατικός Τουρισμός
BIKE FESTIVAL
Ελλάδα
Κατασκευές ποδηλάτων
Κοινόχρηστα ποδήλατα
Οδήγηση
Οικολογία
Ποδηλατάδα
Συμβουλές
1ο Athens Criterium
23 Γύρος Αθήνας
Africa
Bikehotels
COCO MAT
Dervla Murphy
Electric Bike
Elekronio
European Commission
Eurovelo
From Japan to England
GeoOrbital
Greece
Greece - Australia
ITALIA
KOSMOS
News
Penny Marathon
Pinarello Bike
Railbiking
Ski Bike
The Cyclist association of Santorini
Thira
Thirasia
Training in Greece
WWF
Zagori
Αγώνες
Ανθρώπινες Ιστορίες
Αστυνομικοί ποδηλάτες
Ασφάλεια
Ασφάλεια ποδηλάτη!
Βολικάκης
ΓΥΡΟΣ ΓΑΛΙΑΣ
Γύρος Γαλλίας
Διακοπές με ποδήλατο!
Διατροφή
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΠΟΔΗΛΑΤΟΥ
Ειδήσεις
Ελληνικό ποδήλατο!
Επίσκεψη ποδητατών στην Σαντορίνη
Εφαρμογές
Ινδία-Σουηδία!!
Ιστορία
Κάψε Θερμίδες!
Κατασκευή ποδηλάτου
Νέος Νόμος
Νορβηγία!
Ο ΓΥΡΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Ο Γύρος του κόσμου
Οικογένεια
ΠΑΡΑΞΕΝΑ
Παρουσίαση
Ποδήλατο
Ποδηλατόδρομοι.
Πολιτισμός
Προστιμα!
ΡΟΔΟΣ
Ρεκόρ ποδηλάτου
Σέλα!
Σίκινος
Σουμελά
Σπαστό Ηλεκτρικό Ποδήλατο
Στέλιος Βάσκος
Σχεδιασμός ποδηλατόδρομου
Σύρος
ΤΡΕΝΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΒΟΛΤΑ
Ταξίδι με ποδήλατο
Το ποδήλατο του πρωθυπουργού
Το ποδηλατο στο εξωτερικό
Τουρισμός στην Ελλάδα
Φλόγα
Χρήστος Βολικάκης
Ψυχολογία
Όποιος νομίζει ότι μπορεί να βοηθήσει την προσπάθεια, είτε με σχετικό υλικό, είτε με οτιδήποτε άλλο, μην διστάσει να επικοινωνήσει μαζί μαςcyclingsantorini@yahoo.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου