Tour de France!

Από τις 2 μέχρι τις 24 Ιουλίου η ελίτ της ποδηλασίας θα βρεθεί στη Γαλλία για το 98ο Tour de France. 3.431 χιλιόμετρα, 21 ετάπ και δύο από τις μεγαλύτερες οροσειρές της Ευρώπης – Άλπεις και Πυρηναία- χωρίζουν το νικητή από το πάνθεον της Ιστορίας.
Πρόλογος
Ο Γύρος της Γαλλίας είναι, κατά πολλούς, ο αγώνας με το μεγαλύτερο κύρος στην ποδηλασία και ο απαιτητικότερος σε σωματικές δυνάμεις. Επί τρεις εβδομάδες, αθλητές και ποδήλατα θα δοκιμάσουν τα όριά τους με δύο μόνο ημέρες ξεκούρασης. Από τις 2 μέχρι τις 24 Ιουλίου η ελίτ της ποδηλασίας θα βρεθεί στη Γαλλία για το 98ο Tour de France. 3.431 χιλιόμετρα, 21 ετάπ και δύο από τις μεγαλύτερες οροσειρές της Ευρώπης – Άλπεις και Πυρηναία- χωρίζουν τον σωματικά και πνευματικά προετοιμασμένο από τη μάζα. Το έπαθλο των €450.000 είναι από μόνο του μεγάλο κίνητρο για κάθε ποδηλάτη πόσο μάλλον όταν συνδυάζεται με παγκόσμια προβολή και μία θέση στο πάνθεον της Ιστορίας.

Tι περιμένουμε φέτος
Φέτος, ο γύρος Γαλλίας δεν θα ξεκινήσει από άλλη χώρα, όπως συνηθίζεται. Η εκκίνηση θα δοθεί στο Βαντέ, κοντά στις ακτές του Ατλαντικού, και η μοναδική φορά που οι ποδηλάτες θα περάσουν σε άλλη χώρα θα είναι κατά τη διάρκεια του 17ου και 18ου ετάπ, όπου θα βρεθούν στο Pinerolo της Ιταλίας. Από τις σημαντικότερες στιγμές του φετινού γύρου πρόκειται να είναι η θρυλική ανάβαση του Galibier. Για να γιορταστούν τα 100α γενέθλια από τη πρώτη ανάβαση του Col du Galibier (Γαλλικές Άλπεις), η φετινή διοργάνωση περιλαμβάνει τη συγκεκριμένη ανάβαση δύο φορές, με διαφορά μίας ημέρας. Η δεύτερη δε, (18ο ΕΤΑΠ) θα τερματίσει στη κορυφή – σε υψόμετρο 2645 μέτρων.
Τα ετάπ
• 10 ετάπ ευθείας
• 6 ετάπ αναβάσεων υψηλής δυσκολίας
με 4 τερματισμούς σε κορυφές (δύο στα
Πυρηναία και δύο στις Άλπεις.)
• 3 ετάπ μέτριας δυσκολίας
• 1 ετάπ ατομικής χρονομέτρησης
• 1 ετάπ ομαδικής χρονομέτρησης
• 2 ημέρες ξεκούρασης
To Πρόγραμμα
ΕΤΑΠ Τύπος Ημ/νία Διαδρομή Απόσταση
1 Ευθεία 2/7 La Barre de Monts > Les Herbiers 191.5 km
2 Ομαδική Χρονομέτρηση 3/7 Les Essarts > Les Essarts 23 km
3 Ευθεία 4/7 Olonne sur Mer > Redon 198 km
4 Ευθεία 5/7 Lorient > Mûr-de-Bretagne 172.5 km
5 Ευθεία 6/7 Carhaix > Cap Fréhel 164.5 km
6 Ευθεία 7/7 Dinan > Lisieux 226.5 km
7 Ευθεία 8/7 Le Mans > Châteauroux 218 km
8 Ανάβαση μέτριας δυσκολίας 9/7 Aigurande > Super-Besse Sancy 189 km
9 Ανάβαση μέτριας δυσκολίας 10/7 Issoire > Saint-Flour 208 km
Ρεπό 11/7 Le Lioran Cantal
10 Ευθεία 12/7 Aurillac > Carmaux 158 km
11 Ευθεία 13/7 Blaye-les-Mines > Lavaur 167.5 km
12 Βουνό 14/7 Cugnaux > Luz-Ardiden 211 km
13 Βουνό 15/7 Pau > Lourdes 152.5 km
14 Βουνό 16/7 Saint-Gaudens > Plateau de Beille 168.5 km
15 Ευθεία 17/7 Limoux > Montpellier 192.5 km
Ρεπό 18/7 Département de la Drôme
16 Ανάβαση μέτριας δυσκολίας 19/7 Saint-Paul-Trois-Châteaux > Gap 162.5 km
17 Βουνό 20/7 Gap > Pinerolo 179 km
18 Βουνό 21/7 Pinerolo > Galibier - Serre Chevalier 200.5 km
19 Βουνό 22.7 Modane Valfréjus > Alped'Huez 109.5 km
20 Ατομική Χρονομέτρηση 23/7 Grenoble > Grenoble 42.5 km
21 Ευθεία 24/7 Créteil > Paris ChampsÉlysées 95 km
ο πρώτο Tour de France πραγματοποιήθηκε το 1903. Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε ένα νυχτερινό αγώνα πέντε σκελών και διάρκειας 35 ημερών, ο οποίος θα ξεκινούσε και θα τελείωνε στο Παρίσι, περνώντας πρώτα από τη Λυόν, τη Μασσαλία, το Μπορντώ και τη Νάντ.
Το πλάνο αυτό κρίθηκε εξουθενωτικό και δαπανηρό με αποτέλεσμα την εγγραφή 15 μόνο αθλητών. Με στόχο την προσέλκυση περισσότερων συμμετοχών, η διάρκεια του αγώνα μειώθηκε στις 19 ημέρες, το κόστος συμμετοχής μειώθηκε από 20 σε 10 γαλλικά φράγκα και συμφωνήθηκε να δίνεται ημερήσιο επίδομα 5 φράγκων για κάθε ποδηλάτη που βρισκόταν στους πρώτους 50 της κατάταξης, είχε πάρει συνολικά λιγότερα από 200 φράγκα και είχε μέση ταχύτητα άνω των 20χλμ/ώρα. Επίσης θα δίνονταν 12.000 φράγκα στον νικητή του αγώνα και 3.000 φράγκα στον νικητή του κάθε σκέλους. Συνολικά ο νικητής θα μπορούσε να κερδίσει έξι φορές περισσότερα χρήματα από το μέσο ετήσιο μισθό ενός εργάτη.
Το χρηματικό έπαθλο ήταν τόσο μεγάλο που έκανε πολύ κόσμο, ακόμα και ανέργους, να συμμετάσχουν στον αγώνα. Λόγω των μεγάλων αποστάσεων που καλύπονταν κατά τη διάρκεια της νύχτας, η επίβλεψη ήταν ελλειμματική. Πολλοί αθλητές, συμπεριλαμβανομένου του νικητή Μορίς Γκαρίν, κατηγορήθηκαν ότι χρησιμοποίησαν αυτοκίνητα και τρένα για να μεταβούν από τη μία πόλη στην άλλη. Παρόλο που η διοργάνωση είχε θερμή ανταπόκριση, οι πολλαπλές κατηγορίες εξαπάτησης έφεραν του διοργανωτές κοντά στην ακύρωση του δεύτερου Γύρου την επόμενη χρονιά.
Οι κανονισμοί των πρώτων χρόνων
Επί σειρά ετών, οι κανονισμοί του αγώνα άλλαζαν συχνά μέχρι να καταλήξουν στη σημερινή τους μορφή. Μέχρι το 1937 τα ποδήλατα των συμμετεχόντων έπρεπε να έχουν μία μόνο ταχύτητα και ξύλινες ζάντες, φοβούμενοι ότι η θερμότητα που παραγόταν κατά το φρενάρισμα στις καταβάσεις θα έλιωνε τη κόλλα που συγκρατούσε το λάστιχο. Μέχρι το 1925 απαγορευόταν να συμμετάσχουν ομάδες καθώς το Tour de France ξεκίνησε ως ατομικός αγώνας και όχι ένας αγώνας όπου ομάδες και εταιρικά κεφάλαια θα υπονόμευαν το αθλητικό πνεύμα. Το 1930, απαγορεύτηκαν τα επώνυμα ποδήλατα και οι συμμετέχοντες έπαιρναν μέρος με ποδήλατα που τους παρείχε η διοργανωτική επιτροπή. Τα ποδήλατα ήταν βαμμένα κίτρινα χωρίς κανένα εταιρικό διακριτικό.
Οι ομάδες, με τη σημερινή τους μορφή, επέστρεψαν οριστικά στο Γύρο της Γαλλίας το 1969.
Αξίζει να δείτε
Παρόλο που όλες οι ημέρες του Γύρου πρόκειται να είναι ενδιαφέρουσες ξέρουμε πολύ καλά ότι δεν πρόκειται να μείνετε σπίτι καλοκαιριάτικα. Αν όμως είναι να παρακολουθήσετε έστω και λίγο στο Eurosport, τότε το 3ήμερο 21-23 Ιουλίου είναι η περίοδος που πρέπει να έχετε υπόψη σας. Και αυτό γιατί εκείνες τις ημέρες τα ετάπ πρόκειται να διεξαχθούν στις βουνοκορφές των Άλπεων. Ειδικά στις 21 Ιουλίου, οι ποδηλάτες θα καλύψουν 200 χιλιόμετρα από το Pinerolo της Ιταλίας μέχρι το Galibier όπου θα τερματίσουν σε υψόμετρο 2645 μέτρων, ιστορικό υψηλό για το TDF.
Στις 23 Ιουλίου το ενδιαφέρον μεταφέρεται στις ατομικές χρονομετρήσεις που θα διεξαχθούν στη Γκρενόμπλ. Το ατομικά σπριντ έρχονται στο προτελευταίο ετάπ και είναι ιδιαίτερης σημασίας για δύο λόγους. Πρώτον γιατί έρχονται μετά από 20 ημέρες σωματικής και πνευματικής καταπόνησης. Δεύτερον και σημαντικότερο γιατί είναι η τελευταία ευκαιρία για τους αθλητές να φορέσουν
την κίτρινη φανέλα του πρωτοπόρου στο τελευταίο σκέλος, καθ 'οδόν προς τα Ηλύσια Πεδία.
Οι φανέλες

Κίτρινη φανέλα: η φανέλα με τη μεγαλύτερη βαρύτητα. Τη φορά ο πρωτοπόρος του αγώνα μετά από κάθε ετάπ.
Πουά φανέλα: Η φανέλα του νικητή των αναβάσεων. Τη φορά αυτός με τη μεγαλύτερη συγκομιδή βαθμών στα ετάπ των αναβάσεων.
Πράσινη φανέλα: Η φανέλα της γενικής κατάταξης. Τη φορά ο επικεφαλής του αγώνα.
Λευκή φανέλα: τη διεκδικούν οι αθλητές κάτω των 25 έτων και είναι αντίστοιχης σημασίας με την κίτρινη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ετικέτες

Διάφορα Ποδηλασία Santorini Τεχνολογία Ταξίδια AUSTRALIA Πάρος EUROPE Υγεία Ηλεκτρικό Ποδήλατο BIKE FESTIVAL Ελλάδα Κατασκευές ποδηλάτων Κοινόχρηστα ποδήλατα Οδήγηση Οικολογία Ποδηλατάδα Ποδηλατικός Τουρισμός 1ο Athens Criterium 23 Γύρος Αθήνας Africa Bikehotels COCO MAT Dervla Murphy Electric Bike Elekronio European Commission Eurovelo From Japan to England GeoOrbital Greece Greece - Australia ITALIA KOSMOS News Railbiking Ski Bike The Cyclist association of Santorini Training in Greece WWF Zagori Αγώνες Ανθρώπινες Ιστορίες Αστυνομικοί ποδηλάτες Ασφάλεια Ασφάλεια ποδηλάτη! ΓΥΡΟΣ ΓΑΛΙΑΣ Γύρος Γαλλίας Διακοπές με ποδήλατο! Διατροφή ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΠΟΔΗΛΑΤΟΥ Ειδήσεις Ελληνικό ποδήλατο! Επίσκεψη ποδητατών στην Σαντορίνη Εφαρμογές Ινδία-Σουηδία!! Ιστορία Κάψε Θερμίδες! Κατασκευή ποδηλάτου Νορβηγία! Ο ΓΥΡΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ Ο Γύρος του κόσμου Οικογένεια ΠΑΡΑΞΕΝΑ Παρουσίαση Ποδήλατο Ποδηλατόδρομοι. Πολιτισμός Προστιμα! ΡΟΔΟΣ Ρεκόρ ποδηλάτου Σέλα! Σίκινος Σουμελά Σπαστό Ηλεκτρικό Ποδήλατο Σχεδιασμός ποδηλατόδρομου Σύρος ΤΡΕΝΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΒΟΛΤΑ Ταξίδι με ποδήλατο Το ποδήλατο του πρωθυπουργού Το ποδηλατο στο εξωτερικό Τουρισμός στην Ελλάδα Φλόγα Χρήστος Βολικάκης Ψυχολογία
Όποιος νομίζει ότι μπορεί να βοηθήσει την προσπάθεια, είτε με σχετικό υλικό, είτε με οτιδήποτε άλλο, μην διστάσει να επικοινωνήσει μαζί μαςcyclingsantorini@yahoo.gr