Φτάνει πια! Όχι άλλο αίμα στην άσφαλτο!


 Συγκινητική εκδήλωση για τα θύματα από τροχαία δυστυχήματα
Με το μήνυμα «όχι άλλο αίμα στην άσφαλτο», «αντισταθείτε στην αδιαφορία του κράτους», ολοκληρώθηκαν το Σάββατο βράδυ, οι εργασίες της Ημερίδας με θέμα: «Ημέρα Μνήμης, Ημέρα Γνώσης, Ημέρα Συμπαράστασης» για τα τροχαία ατυχήματα που διοργάνωσε ο Όμιλος Ηλείων για τον πολιτισμό και την ανάπτυξη «Πολιτεία Ήλιδας Ολυμπίας».
Η πρόεδρος του Ομίλου κυρία Σοφία Χίντζιου Κοντογιάννη, ανοίγοντας την εκδήλωση αναφέρθηκε στον σκοπό της λέγοντας μεταξύ άλλων: «Όταν ως Σύλλογος αποφασίσαμε να διοργανώσουμε αυτήν την εκδήλωση, θέλαμε να στείλουμε ένα μήνυμα ότι κανείς δεν έχει ξεχάσει όλους εκείνους που τόσο άδικα χάθηκαν στην άσφαλτο, αλλά και να ενισχύσουμε με γνώση όλους μας- και κυρίως τα παιδιά μας- για την οδική ασφάλεια.
Παράλληλα όμως θέλουμε να στείλουμε και ένα μήνυμα στην πολιτεία ότι πρέπει επιτέλους να μπει ένα τέλος στην άδικη αυτή θυσία. Ότι πρέπει το κράτος – σε όλες του τις μορφές- να αναλάβει τις ευθύνες του. Αλλά και ότι εμείς, εδώ, οι κάτοικοι της Δυτικής Ελλάδος, οι κάτοικοι της Ηλείας, δεν είμαστε πολίτες δεύτερης κατηγορίας.
Αξιότιμοι επίσημοι προσκεκλημένοι, όπως εσείς τουλάχιστον γνωρίζετε, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που δημοσιοποίησε η Eurostat στις 11 Νοεμβρίου 2010 για τις περιφέρειες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Πελοπόννησος, η Στερεά Ελλάδα και η Δυτική Ελλάδα καταλαμβάνουν τις 3 πρώτες θέσεις στην Ευρώπη σε θανάτους σε τροχαία ατυχήματα.
Συγκεκριμένα, τη στιγμή που ο μέσος όρος στην Ε.Ε. είναι 140 θάνατοι σε τροχαία ανά εκατομμύριο κατοίκων (και ενώ σε ευρωπαϊκό επίπεδο ο αριθμός των θανάτων μειώθηκε κατά 30% την οκταετία 2000-2008), η Πελοπόννησος έρχεται πρώτη με 251 θανάτους, δεύτερη η Στερεά Ελλάδα με 231 θανάτους και τρίτη η Δυτική Ελλάδα με 229 θανάτους.
Για να μπει τέλος σε αυτήν την τραγωδία, πρέπει να συνυπάρξουν δύο παράγοντες:
1. Η αναγκαία παιδεία ώστε τα παιδιά μας να μη κυκλοφορούν χωρίς κράνη, να οδηγούν ασφαλώς, χωρίς κόντρες και σούζες, να φορούν ζώνες ασφαλείας και να αποκτούν από τα νηπιακά τους χρόνια οδική αγωγή. Τη δίψα των παιδιών για κάτι τέτοιο την είδαμε από την ανταπόκριση που είχαμε στον μικρό διαγωνισμό ζωγραφικής που κάναμε τα αποτελέσματα του οποίου είδατε ή θα δείτε στην διπλανή αίθουσα.
2. Να αναλάβει τις ευθύνες της η ίδια η πολιτεία και να παρέχει στους πολίτες ασφαλές οδικό δίκτυο.
Θα δανεισθώ κάποιες επισημάνσεις που έκανε ο αρμόδιος υφυπουργός Υποδομών, ο κ. Γιάννης Μαγκριώτης, ο οποίος σε πρόσφατες δηλώσεις του είπε ότι πριν την κατασκευή της Εγνατίας στον άξονα Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης είχαμε 80 με 90 θανατηφόρα ατυχήματα, μετά την κατασκευή της Εγνατίας αυτά έφτασαν τα 4 με 6.
Μπορείτε λοιπόν να φαντασθείτε πόσες ζωές δεν θα είχαν χαθεί αν είχε ολοκληρωθεί ο οδικός άξονας Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα.
Αλλά ακόμα και αν η πολιτεία μας αντιμετώπιζε χωρίς συναισθηματισμό , με την ψυχρή λογική των αριθμών και του οικονομικού συμφέροντος και πάλι θα έπρεπε να έχει ολοκληρώσει την κατασκευή των οδικών αξόνων και να έχει προχωρήσει σε ένα πρόγραμμα που ως στόχο θα είχε την εξάλειψη των επικίνδυνων σημείων από το εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο.
Θα δανειστώ πάλι στοιχεία από δηλώσεις του υφυπουργού Υποδομών κ. Γιάννη Μαγκριώτη και θα επισημάνω ότι το οικονομικό κόστος για τη χώρα μας από την απώλεια ζωών μέσω τροχαίων ατυχημάτων ανέρχεται σε 5 δις ευρώ ετησίως.
Άρα λοιπόν και το κράτος πρέπει να καταλάβει ότι η ασφάλεια του οδικού δικτύου, αποτελεί επένδυση όχι μόνο για την προσέλκυση επενδύσεων και ανάπτυξη του τουρισμού, αλλά και επένδυση υπέρ του ανθρωπίνου δυναμικού της πατρίδος μας, αφού οι ασφαλείς δρόμοι σώζουν ζωές».
Ο Διοικητής της Τροχαίας Πύργου, αστυνομικός υποδιευθυντής κ. Γιώργος Κωστόπουλος αναφέρθηκε στα πολύ αρνητικά στατιστικά στοιχεία για τη χώρα μας σε θανάτους, αλλά και στη διαχείρηση των τροχαίων. Την ώρα της ομιλίας του προβάλλετο video με θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα από τις κάμερες που υπάρχουν στο οδικό δίκτυο.
Επίσης αναφέρθηκε σε συγκεκριμένα τραγικά περιστατικά από το Δελτίο Συμβάντων της Τροχαίας , αλλά και στον καθαρά ανθρωπιστικό και δύσκολο ρόλο που αναλαμβάνουν οι αστυνομικοί για την ενημέρωση των συγγενών.
Χαιρετισμό απηύθυνε ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Χαράλαμπος Καφύρας, ο οποίος αναφέρθηκε στην πορεία των έργων της Ολυμπίας Οδού.
Σε παρέμβασή του προς τον κ. Καφύρα ο πρώην δήμαρχος Πύργου κ. Γαβρίλης Λιατσής αναφέρθηκε στην επικινδυνότητα του δρόμου Πάτρα-Πύργος και την ανάγκη λήψης μέτρων για τις παράνομες εισόδους από μη νόμιμους παραδρόμους.

Ο εκπρόσωπος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (ΙΟΑΣ) Πάνος Μυλωνάς, κ. Γιάννης Φρέρης (υπεύθυνος εταιρικής επικοινωνίας και αειφόρου ανάπτυξης της ΓΕΦΥΡΑΣ Α.Ε.) αναφέρθηκε στις δράσεις και προοπτικές για την οδική ασφάλεια, τόνισε ότι πολλά ατυχήματα οφείλονται στην κακή κατάσταση των δρόμων και αναφέρθηκε ιδιαίτερα στις ενέργειες που κάνει το ΙΟΑΣ για την ενημέρωση και πρόληψη από τα τροχαία ατυχήματα.
Η ιατρός κα Ρένα Βαφιά αναφέρθηκε στην Μηχανική των κακώσεων και στην πρόληψή τους. Μίλησε για τις βαριές κακώσεις που προκαλούνται από τη μη χρήση κράνους ή ζώνης ασφαλείας, αλλά και την κακή χρήση τους…
Ταυτόχρονα, κατά τη δάρκεια της εκδήλωσης, παιδαγωγός του ΙΟΑΣ διδάσκοντας περίπου 25 παιδιά τα οδήγησε στα μονοπάτια της κυκλοφοριακής αγωγής με ασφάλεια
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης εκτέθηκαν έργα μαθητών των νηπιαγωγείων και των δημοτικών του νομού, όπου μέσα από τα παιδικά μάτια είδαμε την οδική ασφάλεια.
«Το ποδήλατο, η μηχανή, το αυτοκίνητο και ο δρόμος» το θέμα τους. Κι όλα αυτά δίπλα σ’ ένα διαφορετικό «εικονοστάσι», με δεκάδες κεριά να σιγοκαίγανε μπροστά από τα πρωτοσέλιδα των τοπικών εφημερίδων, με τις φωτογραφίες αδικοχαμένων συγγενών, φίλων και συμπατριωτών…
Ο Όμιλος «Πολιτεία» προσέφερε στα παιδιά που συμετείχαν με έργα τους στην εκδήλωση, από ένα κράνος ποδηλάτου, ενώ ορισμένα εκ των έργων θα εκτεθούν σε σχετική έκθεση που θα γίνει στον σταθμό του Μετρό στο Σύνταγμα, στην Αθήνα.
Η Ημερίδα ολοκληρώθηκε με τραγούδια από μαθητές Μουσικού Σχολείου Βαρθολομιού, τα οποία ήταν αφιερωμένα σε όσους έχουν χαθεί στον «Μολώχ της ασφάλτου», ενώ έστειλαν το δικό τους μήνυμα για την οδική ασφάλεια



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ετικέτες

Διάφορα Ποδηλασία Santorini Τεχνολογία Ταξίδια AUSTRALIA Πάρος EUROPE Υγεία Ηλεκτρικό Ποδήλατο Ποδηλατικός Τουρισμός BIKE FESTIVAL Ελλάδα Κατασκευές ποδηλάτων Κοινόχρηστα ποδήλατα Οδήγηση Οικολογία Ποδηλατάδα Συμβουλές 1ο Athens Criterium 23 Γύρος Αθήνας Africa Bikehotels COCO MAT Dervla Murphy Electric Bike Elekronio European Commission Eurovelo From Japan to England GeoOrbital Greece Greece - Australia ITALIA KOSMOS News Penny Marathon Pinarello Bike Railbiking Ski Bike The Cyclist association of Santorini Thira Thirasia Training in Greece WWF Zagori Αγώνες Ανθρώπινες Ιστορίες Αστυνομικοί ποδηλάτες Ασφάλεια Ασφάλεια ποδηλάτη! Βολικάκης ΓΥΡΟΣ ΓΑΛΙΑΣ Γύρος Γαλλίας Διακοπές με ποδήλατο! Διατροφή ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΠΟΔΗΛΑΤΟΥ Ειδήσεις Ελληνικό ποδήλατο! Επίσκεψη ποδητατών στην Σαντορίνη Εφαρμογές Ινδία-Σουηδία!! Ιστορία Κάψε Θερμίδες! Κατασκευή ποδηλάτου Νέος Νόμος Νορβηγία! Ο ΓΥΡΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ Ο Γύρος του κόσμου Οικογένεια ΠΑΡΑΞΕΝΑ Παρουσίαση Ποδήλατο Ποδηλατόδρομοι. Πολιτισμός Προστιμα! ΡΟΔΟΣ Ρεκόρ ποδηλάτου Σέλα! Σίκινος Σουμελά Σπαστό Ηλεκτρικό Ποδήλατο Στέλιος Βάσκος Σχεδιασμός ποδηλατόδρομου Σύρος ΤΡΕΝΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΒΟΛΤΑ Ταξίδι με ποδήλατο Το ποδήλατο του πρωθυπουργού Το ποδηλατο στο εξωτερικό Τουρισμός στην Ελλάδα Φλόγα Χρήστος Βολικάκης Ψυχολογία
Όποιος νομίζει ότι μπορεί να βοηθήσει την προσπάθεια, είτε με σχετικό υλικό, είτε με οτιδήποτε άλλο, μην διστάσει να επικοινωνήσει μαζί μαςcyclingsantorini@yahoo.gr